0
0

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

تصویر گالری
  • تصویر گالری

خرید نهال زردالو لاسگردی

60,000 تومان

زردالو لاسگردی در هوای معتدل گرم بهتر از نقاط دیگر رشد می کند و در نقاط سرد باید آن را مقابل آفتاب کاشت. درخت زردآلو در زمینهای قابل نفوذ و گرم بهتر از زمین های رسی و مرطوب رشد کرده و محصول میدهد.

پاک کردن

برای خرید بیش از 100 اصله نهال تماس بگیرید.

اشتراک گذاری:

توضیحات نهال زردآلو لاسگردی

در خرید نهال زردآلو لاسگردی، اطلاعات مشخصات رقم نهال بسیار حائز اهمیت است. نیاز آبی و اقلیم آب و هوایی (دیرگل یا زودگل بودن) نهال زردآلو لاسگردی با ارقام دیگر زردآلو متفاوت است. بنابراین، با توجه به شرایط محیطی و بافت خاک محل احداث باغ زردآلو، انتخاب رقم مناسب ضروری است. در غیر این صورت، ممکن است مراقبت از درختان زردآلو با مشکلات مواجه شود و رشد ناکافی داشته باشند، که به نتایج مطلوب نمی‌انجامد. بنابراین، در انتخاب نهال زردآلو، شرایط مکانی، ساختار خاک، و منابع آبی موجود را به دقت مورد بررسی قرار دهید.
نهالستان‌های معتبر مانند همتا نهال، این نهال‌ها را با قیمت مناسب به باغداران عرضه می‌کنند. برای اطلاعات بیشتر و خرید نهال زردآلو لاسگردی، می‌توانید با کارشناسان نهالستان تماس بگیرید.

ویژگی‌های زردآلو لاسگردی

درخت زردآلو خزان پذیر بوده و برگ های قلبی شکل و نوک تیزی دارد و ارتفاع درخت تا 5 متر نیز می‌رسد. از دیگر ویژگی‌های زردآلو لاسگردی، شکوفه‌های درشت با رنگ متمایل به قرمز، میوه‌های گوشتی و زرد رنگ با هسته صاف، قهوه‌ای و بیضی‌شکل است که بیشتر روی شاخه‌های یکساله می‌روید. زردآلو به علت باز شدن زودتر گل‌هایش در بهار، در مناطقی با سرمای دیررس بهار کاشته می‌شود. طول عمر نهال زردآلو لاسگردی معمولاً 20 سال است.

اقلیم مناسب جهت کاشت این نهال

زردآلو لاسگردی در مناطق با هوای معتدل گرم بهتر از مناطق دیگر رشد می‌کند و در نواحی سرد، نیاز به کاشت در مقابل آفتاب دارد. خاک‌های قابل نفوذ و گرم برای رشد بهتر این درخت مناسب‌تر هستند نسبت به خاک‌های رسی و مرطوب.
نهال زردآلو برای رشد سالیانه حداقل به مدت 8 ساعت نیاز به نور خورشید مستقیم دارد. نور ناکافی می‌تواند منجر به رشد ضعیف، جمع شدن برگها، افزایش فاصله بین شاخه‌ها، برگهای سبکتر، عدم تشکیل جوانه گل و میوه یا از بین رفتن میوه در مراحل اولیه گل و تشکیل میوه کند.
برای استراحت و تأمین نیاز به سرما، نهال زردآلو نیاز به دمای زیر 30 درجه سانتیگراد و حداقل 300-900 ساعت سرمای شدید دارد. درختان زردآلو در مناطق با زمستان‌های گرم، گل‌دهی در بهار را آغاز می‌کنند؛ بنابراین در نواحی گرمسیری یا نیمه‌گرمسیری کاشته نمی‌شوند. نهال زردآلو لاسگردی معمولاً تا 25-30 درجه سانتیگراد می‌توانند دمای زمستان را تحمل کنند. اما تغییرات دما در طول فصل رشد می‌تواند به آسیب به تاج درخت زردآلو یا مرگ زودرس منجر شود. این نوسانات دما همچنین ممکن است باعث ترک‌خوردن پوست و آسیب به درخت شوند. بنابراین پیش از انتخاب و خرید نهال زردآلو لاسگردی به شرایط اقلیمی منطقه خود توجه داشته باشید.

باردهی و زمان رسیدن نهال زردآلو لاسگردی

هر گره درخت زردآلو معمولاً سه جوانه زیر بوته‌های برگ را در هاگ شاخه یک ساله تولید می‌کند. جوانه میانی گیاهی است که دارای جوانه‌های گل در کنار جوانه‌های جانبی است. تعداد گل‌های هر واحد رشد به نوع و شرایط بستگی دارد. واحدهای رشد ثانویه در حالت رشد عمودی گل تولید می‌کنند و در واحدهای رشد ثانویه احتمالاً به میوه تبدیل می‌شوند. تشکیل گلها و زمان گلدهی بستگی به نوع و شرایط آب و هوایی دارد.

نکات کاشت نهال زردآلو لاسگردی

بهترین زمان برای خرید نهال زردآلو لاسگردی و کاشت آن، از اواسط پاییز تا پایان زمستان است، زیرا در این زمان ریشه‌های نهال در خواب بوده و در بهار از خواب بیدار می‌شوند. زردآلو در آب و هوای معتدل بهترین رشد را دارد و در مناطق گرم و خشک به نور خورشید نیاز دارد. بهترین فاصله کاشت نهال‌های زرآلو لاسگردی 6-7 متر از یکدیگر است.
هنگام تشکیل میوه، تنک کردن میوه‌ها مهم است تا میوه‌های بهتری باقی‌بمانند. این کار باید حدود 40 روز پس از گرده‌افشانی انجام شود و میوه‌های نارس از درخت حذف شوند.

نیازآبی نهال زردآلو لاسگردی

ریشه نهال زردآلو نسبت به عمق کمی دارد و برای جلب آب نیازمند آبیاری منظم است، به خصوص در مناطق با بارندگی کم. در صورت کمبود بارندگی، هر 10 روز یکبار آبیاری انجام دهید. پس از آبیاری، اطمینان حاصل کنید که آب به عمق حداقل 180 سانتیمتر نفوذ کرده باشد، زیرا ریشه‌های اصلی در این عمق قرار دارند.

بهترین خاک برای پرورش نهال زردآلو لاسگردی

نهال زردآلو بهترین رشد را در خاک‌های زهکشی شده با عمق حداقل 3 متر و خاک‌های سبک و ماسه‌ای دارد. درصورت انتخاب و خرید نهال زردآلو لاسگردی خاک خشک، ماسه‌ای، و آهکی را انتخاب کنید چراکه ریشه‌های زردآلو حساس به غرقاب هستند و بنابراین خاک‌های مرطوب مناسب نیستند.

قیمت نهال زردآلو لاسگردی

قیمت نهال زردآلو در همتا نهال از 80 هزار تومان شروع می‌شود و تا160هزار تومان در نوسان قرار دارد. تفاوت قیمت‌ها بر اساس ارقام مختلف نهال زردآلو و وجود گواهی اصالت و ضمانت می‌باشد. توصیه می‌شود برای خرید نهال زردآلو لاسگردی و استعلام قیمت نهال زردآلو لاسگردی با کارشناسان مجموعه تماس حاصل بفرمایید.

هنوز هیچ بررسی وجود ندارد.

اولین نفری باشید که نظر می دهد “خرید نهال زردالو لاسگردی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *